Örnek olay
Bir Lewiatan franchisee’si olan Partner’da QRmaint uygulaması
QRmaint sistemi, konusu ne olursa olsun, sadece doğru kişiler yerine listedeki herkese giden yüzlerce e-postanın yerini aldı. Önceden, bir arıza giderildikten sonra kimsenin bundan haberi olmuyordu. Bugün, her bir arızanın mevcut durumuna ilişkin genel bir değerlendirmemiz var.
QRmaint uygulaması sayesinde bir market zincirindeki arızaların daha kolay yönetimi
Lewiatan zincirinin franchise sahibi Partner’da QRmaint sisteminin uygulanması, 27 mağazada gıda endüstrisinde kilit öneme sahip olan atık yönetiminin yanı sıra BT ve teknik arızaların raporlanması ve onarılması sürecini kolaylaştırdı.
Ortak şirket, esas olarak teknik ve geniş çapta anlaşılan BT olmak üzere raporlamayı ve sorunlara yanıt vermeyi iyileştirmenin yanı sıra atık yönetimi organizasyonunu iyileştirmek için Ekim 2018’de QRmaint’in CMMS sistemini tanıttı. Sonuç olarak şirket tamamen organize bir acil durum müdahalesinden yararlanıyor. Bu sürecin organize edilmesi esas olarak raporların uygun çalışanlara yönlendirilmesi, sorun çözüldükten sonra geri bildirim alınması ve karar vericilerin raporların güncel durumuna erişmesinin sağlanması anlamına gelir. Polonya’nın çeşitli yerlerinde bulunan 700 çalışanı ve 27 mağazasıyla arızalarla ilgili sorunların bu şekilde sistemleştirilmesi büyük değişiklikleri beraberinde getirdi.
– QRmaint sistemi, konusu ne olursa olsun, yalnızca doğru kişilere değil, listedeki herkese gönderilen yüzlerce e-postanın yerini aldı. Daha önce, hata zaten düzeltilmişken, hiç kimse bu konuda bir geri bildirim göndermediğinden kimse bunu bilmiyordu. BT Departmanı Başkanı Mariusz Staniszewski, bugün, her bir arızanın mevcut durumu hakkında bilgi sahibiyiz ve dahası, bildirimleri yönetmekten sorumlu çalışanların faaliyetlerini (her bir departmanın üretkenliği ve çalışma hızı) analiz edebiliyoruz , diyor. Ortak. – Hem uygulamadan hem de uygulamayı oluşturan ve işleten firma ile olan işbirliğinden çok memnunuz .
Bu kadar basit
Uygulama sayesinde Lewiatan mağazalarında oluşturulan mevcut çalışma sisteminde, belirli bir sorunun çözümüne doğrudan dahil olan kişilerin yer aldığı ekipler bulunmaktadır. Bu kişiler, ihtiyaçlarına göre telefon veya bilgisayarlarındaki bir uygulama aracılığıyla e-posta yoluyla da bilgi alıyor, ancak bu bilgileri yalnızca belirli ekiplerden kişiler alıyor.
– Giriş yapıyorlar ve çalışabiliyorlar, bu kadar basit – diyor Staniszewski.
Bildirilen arızalar teknik ve BT olmak üzere iki ana türe ayrılır ve ilgili departmanlar tarafından ele alınır. Binalarda kapı, pencere, zemin, duvar, elektrik tesisatı, elektronik cihazlar (kıyma makinesi, dilimleme makinesi gibi) ve su ve kanalizasyon sistemlerinde (musluk, gider gibi) oluşabilecek arızaların teknik departmanı tarafından onarılmaktadır. BT departmanı diğerlerinin yanı sıra aşağıdakileri yönetir: işletim sistemi, yazılım, bilgisayar ve ödeme terminallerindeki arızalar.
Ayrı bir bölüm, sözde atık yönetimidir. BDO (paketlenmiş ürünleri piyasaya arz eden ve atık üreten kuruluşlar tarafından tutulması zorunlu olan atık veri tabanı). QRmaint sistemi ile atık yönetimi daha kolaydır. Uygulama, bireysel mağazalardan raporlar alır ve bu raporları işlemekten sorumlu kişi, atıkların (gıda, kullanılmış ekipman veya atık kağıt) bertarafıyla ilgilenen şirketlerle hızlı iletişim kurmasını sağlar.
– Gıda endüstrisinde atık yönetimi çok önemlidir, çünkü ürünlerin son kullanma tarihlerine dikkat etmeniz ve bunları zamanında imha etmeniz gerekir , diyor Staniszewski. – Uygulama sayesinde en ufak bir sorun yaşamıyoruz .
Bir günlük öğrenme, yarım yıllık etkili kullanım
Görünüşün aksine 700 çalışanı olan bu kadar büyük bir şirkette uygulama düzeyindeki yönetimden çok az kişi sorumlu. Her mağazada yönetim kurulu başkanı ve veri yöneticisi olmak üzere üç yönetici bulunmaktadır. Tüm ağda teknik departmanda çalışan yedi kişi bulunuyor ve bu kişiler aynı zamanda tamir teknisyeni olarak da uygulamaya erişim imkanına sahip.
Kişi sayısının az olması ve uygulamanın sezgisel yapısı nedeniyle, konfigürasyon dahil uygulanması yalnızca bir iş günü sürdü.
– Teknik destek mükemmeldir. Staniszewski , uygulama aşamasında, uygulamayı faaliyetlerimize uyarlamak için başvuruda belirli düzeltmeler yapılması yönünde taleplerde bulunduk ve bunların hızlı bir şekilde uygulamaya konduğunu ekliyor. – Uygulamanın ardından yarım yıldan fazla bir süre boyunca başvurularımızın her biri 24 saat içinde değerlendiriliyor ve her zaman kişiye özel yardım alıyoruz .
Şirketin faaliyetlerinin kendine özgü doğasına uyum sağlama yeteneği, uygulamanın tüm potansiyelini kullanmanızı sağlar. Değişiklikler esas olarak bireysel bölümler için ortamlar ve bireysel tercihlerle ilgiliydi.
Daniel Kiełbowicz, QRmaint: Partner ile işbirliği örneğini kullanarak sistemimizin büyük franchise mağaza zincirlerinde ne kadar iyi çalıştığını gördük. Temel sorunun, mağaza yöneticilerinin kusurları veya mevcut sarf malzemelerine olan ihtiyacı bildirebilmesini sağlayan çok basit bir yol olduğu ortaya çıktı; bu, mağazaların teknik bakımına doğrudan katkıda bulunan bir şeydir.